Sponsorcommissie
Verbindt club, sponsoren en leden!
De sponsorcommissie stelt zich primair ten doel via sponsoring geld te verwerven om zo een bijdrage aan de verenigingsbegroting te leveren. Hierbij gaat zij op zoek naar sponsoren die bij de kernwaarden van onze club passen: open, vriendschappelijk, sportief en duurzaam.
De besteding van de sponsorinkomsten is de volledige verantwoordelijkheid van het Bestuur en de Algemene Vergadering.
Voorzitter
Bert Kabbes
Commissielid
Nicole Barendregt
Commissielid
Maarten Prins
Commissielid
Bram Reek
Wat doet de sponsorcommissie?
Uitgangspunten
De Edese Golf Club Papendal is een echte vereniging, die vrijwel volledig wordt gerund door leden en vrijwilligers. Dat unieke karakter willen we behouden, omdat we zien dat dit zorgt voor heel veel sociale cohesie. We hebben dan ook geen aparte business club voor sponsoren opgezet, maar willen onze sponsoren maximaal laten integreren in het verenigingsleven van onze club. We zien onze sponsoren vooral als partners die het grote sociale belang van ons actieve verenigingsleven onderkennen en door hun financiële bijdrage dit unieke karakter van onze vereniging helpen continueren.
Inkomsten
De Sponsorcommissie levert jaarlijks een belangrijke bijdrage aan het verenigingsbudget. Streven is om ca. 10% van het totale verenigingsbudget te laten bestaan uit sponsorbijdragen.
Naast een financiële bijdrage kan de bijdrage van sponsoren bestaan uit het leveren van een immateriële bijdrage aan de vereniging, bijvoorbeeld door de inzet van kennis, ervaring, advies en begeleiding bij diverse activiteiten, projecten, beleid en de uitvoering van verenigingstaken.
Naast een financiële bijdrage kan de bijdrage van sponsoren bestaan uit het leveren van een immateriële bijdrage aan de vereniging, bijvoorbeeld door de inzet van kennis, ervaring, advies en begeleiding bij diverse activiteiten, projecten, beleid en de uitvoering van verenigingstaken.
Opties
In ruil voor een financiële bijdrage aan ons verenigingsleven hebben we sponsoren veel te bieden, zowel voor hun medewerkers als relaties: speelrechten, vouchers, sponsorwedstrijden, clinics, teesluitingen, events, reclame in de baan, etc. We hanteren geen vaste sponsorpakketten maar bieden een vrije keuze uit een groot aantal opties, uiteraard in lijn met de hoogte en aard van de sponsorbijdrage. De sponsorovereenkomsten hebben in principe een looptijd van drie jaar, maar worden niet altijd automatisch verlengd.
Budget
In overleg met het Bestuur wordt jaarlijks een budget voor de Sponsorcommissie vastgesteld. Een vast percentage van de sponsorbijdragen wordt gebruikt om activiteiten te bekostigen waarmee een tegenprestatie wordt geleverd aan de sponsoren. Ook het werven van nieuwe sponsoren wordt uit het budget bekostigd.
De besteding van de sponsorinkomsten is de volledige verantwoordelijkheid van het Bestuur en de Algemene Vergadering.